Czym jest AI i jak może pomóc w rozwoju firmy?
Sztuczna Inteligencja (AI) to technologia wykorzystywana w komputerach, maszynach i systemach, wspierająca ludzi w wykonywaniu zarówno prostych i powtarzalnych zadań
Obecnie, próg wejścia na wiele rynków jest niższy niż kiedykolwiek wcześniej. Nowoczesne technologie oparte o sztuczną inteligencję (AI), automatyzację procesów czy platformy sprzedażowe, ułatwiają start nowym graczom, którzy budują swoją
Czym jest Business Intelligence?
Platformy Business Intelligence (BI) zaczęły powstawać już w latach 60 XX wieku, początkowo jako systemy gromadzące dane, które wspierały menedżerów w budowaniu symulacji i scenariuszy zdarzeń
Kolejna możliwość pozyskania dotacji dla małych i średnich przedsiębiorstw już blisko. Nabór dla wybranych sektorów gospodarki, tj. Horeca, Turystyka, Kultura, rusza już 6 maja 2024, z terminem przyjmowania wniosków do
Znaczenie przywództwa w biznesie jest wielowymiarowe i odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. Efektywne przywództwo obejmuje nie tylko kierowanie zespołami ale również inspirowanie i motywowanie pracowników do osiągania wspólnych
KPI (Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności, to narzędzie pomagające firmom monitorować i analizować swoją wydajność i stopień realizacji celów biznesowych. KPI to konkretne, mierzalne wartości, które pokazują w
Czym jest Propozycja Wartości?
Wartość powstaje wtedy, gdy firma wytworzy coś użytecznego i zaadresuje to do rynku na którym funkcjonuje lub chce zaistnieć.
Jeśli przedsiębiorstwo ma określoną grupę odbiorców jej
W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie biznesu, wydajność jest kluczem do wzrostu i wyprzedzenia konkurencji. Inwestycja w doskonalenie procesów biznesowych jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na usprawnienie działań i zwiększenie
Efektywność w zarządzaniu przedsiębiorstwem to termin znany każdemu właścicielowi i menadżerom wspierającym rozwój biznesów. Jednocześnie sformułowanie to jest na tyle ogólne, że może generować pytanie: Jak określić i mierzyć efektywność
Jednym z prostszych narzędzi wykorzystywanych w doskonaleniu jakości procesów jest Cykl PDCA, znany również jako Cykl Deminga. Sam skrót PDCA oznacza Plan-Do-Check-Act, które w polskim tłumaczeniu oznaczają Planowanie, Wykonanie, Sprawdzanie
Segmentacja klientów to element budowy przewagi rynkowej, który pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań odbiorców produktów i usług firmy. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą dostosować swoją ofertę oraz strategię marketingową
Strategia rozwoju, strategia wzrostu, strategia organizacji - wszystkie te pojecia są kojarzone z planami korporacji i dużych firm, tymczasem coraz więcej firm małych i średnich sięga po narzędzia i metodyki
Doradztwo biznesowe dla firm należy traktować jako narzędzie właściciela i liderów, które dostarcza sprawdzone metodyki i gotowe rozwiązania mające realny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa oraz zapewnia zewnętrze spojrzenie na organizację.
Planowanie i projektowanie biznesu nie musi być skomplikowane i trudne. Najważniejszy przecież jest pomysł, w jaki sosób chcesz rozwiązywać problemy klientów i to rozwiązanie im dostarczać. Projektowanie modelu biznesowego to
Zmiany organizacyjne są niezbędne dla długoterminowego rozwoju każdego przedsiębiorstwa, w szczególności dla małych i średnich firm, budujących skalę działalności i poszukujących optymalnego modelu biznesowego.
W dynamicznym i wysoce konkurencyjnym środowisku
Do osiągnięcia sukcesu w biznesie potrzeba czegoś więcej niż tylko świetnego pomysłu, potrzeba wytrwałości, ciężkiej pracy, spójnej koncepcji biznesu i przemyślanego planu rozwoju. Kluczowe elementy każdego udanego biznesu to przemyślany
Każda organizacja chcąca zwiększyć konkurencyjność i budować przewagę rynkową, poszukuje sposobów aby się wyróżnić, pozyskać uwagę Klientów oraz pozyskać nowe zlecenia i kontrakty. Jedną z metod kreowania przewag konkurencyjnych, będącą
Istotą transformacji cyfrowej jest usprawnianie, automatyzacja, a nierzadko przemodelowanie procesów biznesowych za pomocą technologii i systemów informatycznych. Modelowanie procesów, dopasowujące kluczowe działania firmy do zmieniających się oczekiwań klientów i rynku